lunes, 4 de noviembre de 2019


Treballem RACONS 1 de català. Aquesta ronda de racons tindrà una durada de 5 sessions on cada setmana cada grup treballarà un racó diferent passant per tots.

La classe dels elèctrics treballaran:

- COMPRENSIÓ LECTORA : Comprendre textos segons el nivell de l'alumne.

- EXPRESSIÓ ESCRITA: Escriure frases, un text breu o llarg a partir d'una imatge i d'unes preguntes.

-ORTOGRAFIA: joc del CANGUR. Consta d'un taulell amb caselles (-ques, -ces, -ges, -gues). Els nens i nenes han de mirar una targeta amb una imatge i saber si s'escriu amb -ques, -ces, -gues o -ques, per exemple: oques. Si l'escriu malament es queda a la casella on estava i si l'encerta avança casella.

- GRAMÀTICA I LÈXIC: Joc del QUINTO. És com un bingo, on un nen o nena del grup llegeix una paraula i la resta han d'anar tapant la imatge que correspongui amb la paraula cantada pel seu company. El primer que faci QUINTO guanya.

- COMPRENSIÓ ORAL: Detector de mentides. Un nen o nena conta una història verídica o de mentida i els seus companys mitjançant preguntes han de saber si és cert o mentida el que diu.
























martes, 15 de octubre de 2019

Taller de lectura 1 (Fer-se preguntes)



Aquest primer trimestre treballarem l'estratègia de fer-se preguntes a l'hora de Tallers de lectura. 


L'activitat consta de fer-se preguntes abans, durant i després de llegir un text perquè els ajudi a la construcció del significat.
Cal que el lector o lectora es plantegi les preguntes que pretén trobar resposta en l'escrit que té al davant.

Primer la mestra fa un exemple en veu alta de com fer-se preguntes del text que estem treballant, després el treballen per parelles, a continuació individualment i per últim el posem en comú entre tota la classe per veure com hem aplicat l'estratègia. 


En les fotos que hem penjat estan treballant un text de "L'Ot el bruixot".

























Sortida 1r trimestre Mas Banyeres



El Divendres 11 d'Octubre vam anar a la casa de colònies de Mas Banyeres per gaudir de la natura i poder fer cohesió de grup amb activitats i jocs. 
Es va treballar de la següent manera: 

  • Van realitzar dinàmiques de cohesió de grup (coneixença i cohesió)
  • Van fer un treball entorn al  lideratge (positiu i negatiu)
  • Aprofundiren amb els valors del grup entorn a l'empatia, l'assertivitat
  • Jocs per gestionar de les emocions.